Produse pentru Autoturisme / Autoutilitare / 4x4

Despre anvelopele de iarnă

Despre anvelopele de iarnă

Anvelopele de iarnă în general:

Anvelopele de iarnă sunt dezvoltate special pentru a fi utilizate la temperaturi scăzute și pentru deplasări în condiții de iarnă. Blocurile căii lor de rulare au un număr crescut de canale care asigură aderență suficientă chiar și pe carosabil alunecos. Compusul din care este realizat materialul anvelopelor este de asemenea selectat cu atenție pentru a menține elasticitatea anvelopelor chiar și la temperaturi scăzute. La temperaturi ridicate, totuși, anvelopele de iarnă devin prea moi, motiv pentru care acestea nu trebuie folosite pe timp de iarnă.


Conform legislației din Germania (reglementarea privind licențierea traficului rutier sau StVZO), anvelopele de iarnă trebuie să fie marcate cu simbolul M+S. Persoanele care caută un plus de siguranță referitor la bunele proprietăți de deplasare și frânare ale anvelopelor de iarnă trebuie să achiziționeze numai modele cu simbolul fulgului de nea. „O anvelopă de iarnă” reprezintă o anvelopă al cărui profil al benzii de rulare, compus sau structură a benzii de rulare sunt proiectate în principal pentru a asigura în condițiile unui carosabil acoperit cu zăpadă performanțe mai bune decât cele ale unei anvelope normale referitor la capacitatea de a iniția sau menține mișcarea autovehiculului. Germania nu prevede un anumit moment specific la care trebuie utilizate anvelopele de iarnă. În schimb, conducătorii auto au responsabilitatea să treacă la anvelopele de iarnă în cazul în care condițiile de deplasare impun acest lucru. În condiții de iarnă (respectiv, polei, zăpadă compactă, zloată sau drumuri înghețate), numai autovehiculele prevăzute cu anvelope M+S au permisiunea de a se deplasa pe șosele. Persoanele care nu se deplasează pe zăpadă și gheață pot, teoretic, să folosească în continuare anvelopele de vară chiar și pe timp de iarnă. Cu toate acestea, deoarece anvelopele de vară includ compuși dezvoltați special pentru temperaturi ridicate, utilizarea acestora pe timp de iarnă este extrem de periculoasă și nu este recomandată!

Anvelope cu nituri:

Utilizarea de anvelope cu nituri reprezintă subiectul noilor reglementări din Scandinavia din 2014. Pentru a clasifica anvelopele în trei categorii în funcție de indicele lor de sarcină, multiple plăci de granit trebuie parcurse de 400 de ori cu anvelope cu nituri la o viteză de 100 km/h. Plăcile sunt cântărite și uzura provocată de abraziune de pe plăci este determinată înainte și după fiecare tur de testare. Anvelopele sunt aprobate dacă valorile testului se încadrează în valorile prag prevăzute. Legiuitorii doresc să prevină apariția unei uzurii excesive a șoselelor provocate de utilizarea niturilor. La exterior, aceste anvelope se evidențiază mai mult datorită structurii mai solide a benzii de rulare și, mai presus de toate, datorită niturilor cu care sunt prevăzute. Acestea asigură aderența maximă la temperaturi extrem de scăzute și pe carosabil acoperit cu gheață și zăpadă. Reglementările referitoare la nituri sunt foarte stricte totuși: acestea nu trebuie să iasă în afara benzii de rulare cu mai mult de 1,2 mm; în caz contrar, acestea s-ar desprinde, iar greutatea lor este limitată la 1,2 grame.

Compuși moi

Aceștia sunt compuși care sunt extrem de flexibili la temperaturi scăzute și sunt adecvați pentru deplasări în Scandinavia, Rusia și țările baltice. Anvelopele transferă în siguranță forțele de deplasare chiar și la temperaturi scăzute pe suprafețele carosabile acoperite cu gheață și zăpadă.

Proporția de cauciuc natural din compușii lor este considerabil superioară față de anvelopele de iarnă obișnuite. Astfel, chiar și în condiții extreme, acestea rămân într-atât de flexibile încât asigură o tracțiune superioară similară anvelopelor cu nituri. Această abordare depășește necesitatea de utilizare a niturilor, iar anvelopele pot fi de asemenea utilizate în situații în care niturile ar fi mai puțin utile. Aceasta este în principal situația pe șoselele care nu sunt acoperite cu zăpadă și gheață ca cele întâlnite uneori pe coasta din sudul Norvegiei.

Semperit. O marcă a grupului Continental.